Logo UG PORTAL EDUKACYJNY UG MESTWIN

Wydział Biologii Wydział Chemii Wydział Ekonomiczny Wydział Filologiczny Wydział Historyczny Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki Wydział Nauk Społecznych Wydział Oceanografii i Geografii Wydział Prawa i Administracji Wydział Zarządzania Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii UG i GUMed Centrum Języków Obcych Kursy ogólnouczelniane Inne

Na poniższej liście prezentowane są tylko aktywne kursy.

Lista kursów według jednostek

otwórz kurs

Analityka


Literatura

Analityka

nauczyciele w kursie dr Dagmara Wach
otwórz kurs

Przedstawienie złożoności procesów gospodarczych

Zaprezentowanie analitycznych podejść do procesów gospodarczych

Narzędzia analizy finansowej wykorzystywane w złożonych procesach gospodarczych


Literatura

1. W. Gabrusewicz, Sprawozdawczość finansowa, Wyższa Szkoła Handlu i Rachunkowości, Poznań 2005

2. E. Mączyńska, Upadłości przedsiębiorstw - dysfunkcje i ich przyczyny, Zeszyty Naukowe MSWE w Tarnowie, Tarnów 2009

nauczyciele w kursie dr Michał Suchanek
otwórz kurs

ATR TEST


Literatura

Literatura dostępna u prowadzących zajęcia

nauczyciele w kursie
otwórz kurs

Problematyka kursu związana jest z następującymi grupami tematycznymi;

1.  Istota bezpieczeństwa energetycznego kraju;  1. Podstawowe pojęcia i definicje. 2.Ogólne zasady techniki bezpieczeństwa. 3. Państwo, a kryzys energetyczny. 4.Zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego kraju. 5. Uwarunkowania bezpieczeństwa energetycznego; polityczne, technologiczne i ekonomiczne.

2. Europejska polityka energetyczna; 1. Bezpieczeństwo dostaw i cele strategiczne. 2. Problem ograniczania gazów cieplarnianych. 3. Program poprawy efektywności energetycznej i rozwoju energii odnawialnej, rozwój niskoemisyjnych systemów. 4. Przyszłość energetyki jądrowej.  5. Nowa europejska  strategia rozwoju infrastruktury energetycznej

3. Bezpieczeństwo na  rynku  energii  elektrycznej; 1.  Historyczne i ekonomiczne uwarunkowania powstania rynku energii elektrycznej, wydatki na energię  w gospodarce w Polsce i wybranych krajach, problem ograniczenia energochłonności gospodarki. 2. Uczestnicy rynku i formy handlu energią. 3 .        Struktura i zasady funkcjonowania rynku energii. 4.  Zasady funkcjonowania tzw. rynku bilansującego. 5. Operatorzy rynku energii. 6. Pojęcie regulacji w energetyce, przesłanki działań regulacyjnych, instytucje regulujące rynek, prawo energetyczne. 7. Odbiorcy na rynku energii, stosowanie zasady Third Party Access. 8. Międzynarodowy rynek energii, Polska jako uczestnik rynku. 9. Przykłady struktur organizacyjnych spółek elektroenergetycznych w Europie Środkowej.

 4.  Bezpieczeństwo na rynku zakupów i przetwarzania ropy naftowej w Polsce; 1. Wielkość popytu na ropę naftową oraz źródła zakupów surowca. 2. Przetwarzanie ropy naftowej, problem konkurencji na rynku produktów ropopochodnych. 3. Polityka państwa w zakresie dywersyfikacji źródeł zaopatrzenia w ropę, nowy układ sił na rynku globalnym.

 5. Miejsce gazu  na rynku energii w Polsce; 1. Wewnętrzna struktura popytu na gaz. 2. Źródła  pozyskiwania  surowca oraz systemy transportu i dystrybucji. 6. Strategia rozwoju grupy kapitałowej LOTOS S.A.

7. Strategia rozwoju grupy kapitałowej ORLEN S.A.

 8. Strategia rozwoju grupy kapitałowej PGNiG S.A. 


Literatura

Literatura  podstawowa;

  1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne" (tekst jednolity), z uwzględnieniem dyrektyw Wspólnot Europejskich;
  2.  Nowe projekty ustaw (OZE, Prawo Gazowe i Prawo Energetyczne)
  3. 2. G. Bartodziej, Tomaszewski M., Polityka energetyczna i bezpieczeństwo energetyczne, Wydawnictwo Federacji Stowarzyszeń Naukowo - Technicznych Energetyka i Środowisko, Warszawa 2009.
  4. Chmielewski A., Bezpieczeństwo Energetyczne Świata, geopolityczne uwarunkowania, Warszawa 2009,
  5.  Cziomer E., Międzynarodowe bezpieczeństwo energetyczne XXI wieku, Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, 2009r.,
  6.  Portal CIRE -CODZIENNY SERWIS BRANŻOWY. Strony internetowe koncernów energetycznych krajowych i zagranicznych
nauczyciele w kursie dr hab. Henryk Woźniak
otwórz kurs

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z problematyką oceny ryzyka i zarządzania bezpieczeństwem w odniesieniu do procesów transportowych i logistycznych. Student nabywa umiejętność zdefiniowania praz oceny obszarów zagrożeń związanych z planowaniem i realizacją określonych procesów transportowych. Na zarządzanie ryzykiem, składa się: identyfikacja, prewencja, analiza, wnioski oraz przeciwdziałanie skutkom wystąpienia ryzyka, którego pomimo odpowiedniego przygotowania nie udało się uniknąć.

Identyfikacja zagrożeń: etap ten polega na wykorzystaniu szerokiego spektrum informacji, profesjonalnych analiz oraz doświadczenia w celu identyfikacji potencjalnych zdarzeń, których wystąpienie może mieć wpływ na podwyższony stopień ryzyka. Działania związane z identyfikacją potencjalnych zagrożeń wspomagane są poprzez wykorzystanie autorskiej klasyfikacji zagrożeń – GEMIO.

Prewencja: polega na podjęciu wszelkich możliwych środków i działań w celu uniknięcia wystąpienia ryzyka lub minimalizowania jego skutków. Na tym etapie dużą rolę odgrywa budowanie świadomości kadry kierowniczej i pracowników co do możliwości wystąpienia i przebiegu zdarzeń oraz ewentualnych późniejszych działań ratunkowych.

Rzetelna analiza i wnioski: to etap, którego ewentualne pominięcie jest zawsze poważnym błędem. Etap ten zapewnia uzyskanie informacji i danych dotyczących konkretnej sytuacji oraz wpływa na poziom doświadczenia.


Literatura

Podręcznik spedytora. Praca zbiorowa pod red. D. Marciniak-Neider i J. Neidera, PISIL, wyd. piąte, Gdynia 2012

Zintegrowany system bezpieczeństwa transportu, tom I i II. Praca zbiorowa pod red. R. Krystka, WKŁ, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2009

Logistyka humanitarna i zarządzanie kryzysowe. Praca zbiorowa pod red. T. Pokusy i  M. Duczmala. Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu, 2011

K. Ficoń: Logistyka kryzysowa. Procedury, potrzeby, potencjał. BEL, 2011

R. Grocki: Zarządzanie kryzysowe. Dobre praktyki. DIFIN, Warszawa 2012

nauczyciele w kursie dr Dorota Książkiewicz
otwórz kurs

Budowa i zarządzanie sklepem internetowym - studia niestacjonarne


Literatura

Materiały dla studentów

nauczyciele w kursie dr Dagmara Wach
dr hab. Jacek Winiarski
otwórz kurs

Course objectives:

To show the role of ERP systems (transactional systems) in realizing efficient flow of resources in companies and supply chains.
To gain skills by students to manage business processes with SAP ERP system, the most popular ERP system worldwide.
To prepare students to work in companies with a global range.
To show functioning of ERP applications, widely used in every sector in global economy.


Literatura

Basic:
SAP University Alliances materials
additional materials uploaded by teacher
L. K. Lau, Managing Business with SAP: Planning, Implementation and Evaluation, Idea Group Inc., 2005.
Facultative:
D. E. O’Leary, Enterprise Resource Planning Systems. Systems, Life Cycle, Electronic Commerce and Risk, Cambridge
University Press, 2000.
S. R. Magal, J. Word, Integrated Business Processes with ERP Systems, Jhn Wiley & Sons, 2011.
M. Murray, Discover logistics with SAP ERP, Galileo Press, 2008.
J. T. Dickersbach, G. Keller, Production Planning and Control with SAP ERP, Galileo Press, 2011.
E. Monk, B. Wagner, Enterprise Resource Planning, Cengage Learning EMEA, 2008.
G. C. Williams, Implementing SAP ERP Sales&Distribution, McGraw Hill Professional, 2008.
J. Kappauf, B. Lauterbach, M. Koch, Logistics Core Operations with SAP, Springer, 2011.

nauczyciele w kursie dr Agnieszka Szmelter-Jarosz
otwórz kurs

BPM


Literatura

H. Volmuth

nauczyciele w kursie dr hab. Cezary Mańkowski
otwórz kurs
  1. Czy chcesz w innowacyjny sposób dowiedzieć się, jak prowadzić firmę?
  2. Czy już myślisz, co będziesz robił po zakończeniu studiów?
  3. Czy chcesz uzyskać certyfikat, który zwiększy twoje szanse na rynku pracy?
  4. Czy chcesz zdobywać nową wiedzę i umiejętności wykorzystując nowoczesne narzędzia?
  5. Czy chcesz uczyć się według wzorców stosowanych na najlepszych europejskich i amerykańskich uczelniach?

Ten kurs zawiera stosowną wiedzę!

Studium przypadku prezentuje szereg problemów związanych z planowaniem działalności przedsiębiorstwa. Jakkolwiek realia studium dotyczą klubu fitness, problemy, przed jakimi stoją założyciele klubu mają charakter uniwersalny. 


Literatura

.

nauczyciele w kursie dr Wojciech Bizon
dr Michał Kuciapski
dr Magdalena Markiewicz
otwórz kurs

Certyfikat przeprowadzany po zakończeniu przedmiotu Akademia Thomson Reuters


Literatura

Materiały udostępniane do zajęć

nauczyciele w kursie dr Joanna Adamska-Mieruszewska
dr Urszula Mrzygłód
otwórz kurs

Kurs dotyczy poznania systemu wdrażania funduszy strukturalnych, zagadnień problemowych z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstw, przygotowania wniosku aplikacyjnego do oceny formalnej i merytorycznej. Student będzie musiał wykazać na podstawie zadanych pytań opłacalność zaproponowanego przedsięwzięcia biznesowego, które będzie starało się o wsparcie ze środków UE. Student samodzielnie przygotuje projekt, ale oparty o ścieżkę aplikacyjną. Podczas oceny projektu analizowana będzie wykonalność planowanych w projekcie przedsięwzięć, umiejętność doboru środków koniecznych do osiągnięcia zaplanowanych celów, przejrzystość, racjonalność oraz zupełność projektu.


Literatura

Literatura podstawowa:

 A.Filipek, W drodze do dofinansowania: jak napisać dobry wniosek Agnieszka (fundusze strukturalne), wydawnictwo Placet, Warszawa 2016.

 M.Kleinowski, M.Piechowicz, M.Sikora-Gaca i inni, Fundusze i programy Unii Europejskiej wspierające przedsiębiorstwa w perspektywie finansowej 2014-2020, Difin, Warszawa 2016

 R. Kasprzek, Fundusze unijne : szansa na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw,budżet na lata 2014-2020 ,Wydawnictwo Helion, Gliwice 2016

Literatura uzupełniająca:

 Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne : perspektywa finansowa 2014-2020 : komentarz do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. / Agnieszka Filipek. Warszawa : Wydawnictwo Placet, 2015.

 M. Sikora-Gaca, U. Urszula Kosowska, Fundusze europejskie w teorii i praktyce : edukacja, gospodarka, kultura, społeczeństwo, Difin,Warszawa 2014.

 

nauczyciele w kursie dr Jarosław Kempa
otwórz kurs  
Literatura
 
nauczyciele w kursie dr hab. Jacek Winiarski
otwórz kurs The aim of this course is to make students aquainted with the operation of digital
goods markets and the theoretical and practical apects of economics of virtual goods
in and outside of virtual worlds, as well as mechanisms that lay behind the successful
business models for virtual worlds. This course is going to take place in virtual
worlds- with the Second Life as a hub world. In between world travel is going to be
facilitated by world jumping technique. Presence in other worlds is required during
worldly economics overview. Participation in every world is going to be enabled by
incorporating an avatar agent.
Literatura
 Obligatory:
1. Rymaszewski M., Wagner J., Wallace M., Winters C., Ondrejka C.,
Batstone-Cunningham B., Second Life- The Official Guide, Linden Labs 2007
2. Creating Your World: The Official Guide to Advanced Content Creation for Second
Life, Sybex 2007
3. Anderson C., The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More,
Hyperion 2006

Facultative:
1. Journal of Virtual Worlds Research, www.jvwr.org
2. Varian H. R., Markets for information goods,
http://www.sims.berkeley.edu/~hal/Papers/japan/japan.pdf
3. Varian H. R., The information economy,
http://www.sims.berkeley.edu/~hal/pages/sciam.html
4. Lindner J., Gillespie J., Second Life: Zycie, miłosc, zarabianie pieniedzy, Best Press
2008
nauczyciele w kursie mgr łukasz tamkun
otwórz kurs Kurs zawierający materiały pomocnicze do wykładów i ćwiczeń z przedmiotu zastosowania matematyki w ekonomii i zarządzaniu.
Literatura
Brak.
nauczyciele w kursie dr Elżbieta Babula
otwórz kurs  
Literatura
 
nauczyciele w kursie prof. dr hab. Mirosław Chaberek
otwórz kurs

Ekonomia matematyczna, 2 rok SS2 Ekonomia, rok akademicki 2015/2016


Literatura

Ekonomia matematyczna w zadaniach, pod red. Teresy Kamińskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006 i następne wydania.

nauczyciele w kursie dr Małgorzata Zielenkiewicz
otwórz kurs

Ekonomia matematyczna, 2 rok SS2 Ekonomia, rok akademicki 2014/2015


Literatura

Ekonomia matematyczna w zadaniach, pod red. Teresy Kamińskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006 i następne wydania.

nauczyciele w kursie dr Małgorzata Zielenkiewicz
otwórz kurs

Bank jako przedsiębiorstwo, cele i organizacja

Sprawozdania finansowe banków

- bilans

- rachunek zysków i strat

- sprawozdanie z przepływów pieniężnych

- informacja dodatkowa

Kapitał własny banków

Wycena aktywów bankowych

Zarządzanie ryzykiem bankowym

- ryzyko kredytowe banku

- ryzyko płynności

- ryzyko stopy procentowej

- ryzyko kursowe

- ryzyko zmiany wartości papierów wartościowych i nieruchomości

- ryzyko prawne

- ryzyko operacyjne

Wskaźniki oceny działalności banku

- współczynnik wypłacalności

- wskaźniki płynności

- wskaźniki rentowności

- wskaźniki marketingowe

 

Procesy konsolidacyjne w sektorze

Wycena produktów bankowych


Literatura

Współczesna bankowość tom 1, pod red. A Zaleska, Warszawa 2006

Raporty NBP i KNF

miesięczniki: Bank, Gazeta Bankowa, Nowoczesny Bank Spółdzielczy

nauczyciele w kursie dr hab. Eugeniusz Gostomski
otwórz kurs

Celem kursu jest udostępnienie materiałów przedstawianych na zajęciach wykładowych i ćwiczeniowych oraz uzupełnienie tych materiałów poprzez zamieszczanie odnośników do stron internetowych, plików z opracowaniami rozszerzającymi wiedzę zdobywaną na zajęciach oraz innych pozycji.

 


Literatura

materiały SAP University Alliances

materiały ARIS Community i ARIS University Relations

nauczyciele w kursie dr Agnieszka Szmelter-Jarosz
otwórz kurs

Program zajęć:

  1. Człowiek – etyka – ekonomia
  2. Sprawiedliwość w gospodarce i społeczeństwie
  3. Kulturowy i religijny kontekst etyki w ekonomii
  4. Różne wymiary etyki w ekonomii
  5. Gospodarka a etyka
  6. Rynek a etyka
  7. Przedsiębiorstwo a etyka
  8. Zawód a etyka
  9. Między etyką a społeczną odpowiedzialnością
  10. Dylematy etyczne w ekonomii
  11. Ekonomia etyki – czy etyka musi się opłacać?
Podstawa zaliczenia:
Esej

Kryteria oceny:
Podstawowym kryterium zaliczenia jest przygotowanie i zgłoszenie eseju poświęconego problematyce dylematów etycznych w ekonomii. Esej powinien być próbą rozstrzygnięcia wybranego problemu natury etycznej zidentyfikowanego w dowolnym wymiarze relacji ekonomii i etyki (gospodarki, rynku, przedsiębiorstwa, zawodu). Napisanie eseju wymaga subiektywnej, krytycznej oceny badanego problemu oraz przytoczenia argumentów na poparcie stawianych w nim tez.

nauczyciele w kursie dr Joanna Fryca-Knop
dr hab. Beata Majecka
otwórz kurs  W trakcie zajęć będą analizowane, omawiane różne czynniki, mechanizmy, zależności wpływające na wzrost bogactwa (gospodarczy) krajów europejskich w odróżnieniu od innych cywilizacji.
Literatura
 Bibliography
1.Cameron R., L.Neal, A Concise Economic History of the World, 4th ed., Oxford UP, 2003
-, Historia gospodarcza świata, KiW, Warszawa 2004
2. Goody Jack,Capitalism and Modernity, Polity, Cambridge 2004
- Kapitalizm i nowoczesność, Dialog, Warszawa 2006
3. Hicks J.R., Theory of Economic History, Oxford UP, 1979
-,Teoria historii gospodarczej, Wyd. A.Marszałek, Toruń 1995
4. Landes D., The Wealth and Poverty of Nations, Abacus, London 1999
-, Bogactwo i nędza narodów, Muza, Warszawa 2000
5. van Loon H.W.,The Story of Mankind, Liveright 2000
-, Dzieje ludzkości, Alfa, Warszawa 2003
      6. Rifkin Jeremy, The European Dream, Penguin 2004
- , Europejskie marzenie, Nadir, Warszawa 2005
 
    
nauczyciele w kursie dr hab. marian turek
otwórz kurs

 

Program zajęć:

  1. Teoria i mechanizm procesów funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych
  2. Metody badawcze funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych
  3. Poziom regulacyjny funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych
  4. Poziom adaptacyjny funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych
  5. Poziom optymalizacyjny funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych
  6. Poziom strategiczny funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych

Podstawa zaliczenia:

Prezentacja z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych


Literatura

 

  • Transport. Nowe wyzwania, pod red. K. Wojewódzkiej-Król, E. Załogi, WN PWN, Warszawa 2016
  • K. Szałucki, Przedsiębiorstwa transportowe. Warunki i mechanizmy równowagi, Wydawnictwo UG, Gdańsk 1999
nauczyciele w kursie dr Joanna Fryca-Knop
otwórz kurs

The course of the basics of graph theory and their use in the process of decision making in business entities


Literatura

W.T. Tutte, Graph Theory, Cambridge University Press, 2011

K.H. Rosen, Discrete mathematics and its applications (7th ed.). New York: McGraw-Hill

nauczyciele w kursie dr Michał Suchanek
otwórz kurs

 

Innowacyjna dydaktyka - rozwój kompetencji wykładowców Wydziału Ekonomicznego

Celem projektu jest podniesienie kompetencji dydaktycznych 40 osób z kadry Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego (WE UG). Obejmuje działania podnoszące kompetencje w zakresie 3 elementów: innowacyjnych umiejętności dydaktycznych (z zakresu posługiwania się metodami Case study (CS) i Design Thinking (DT) w procesie nauczania studentów), umiejętności informatycznych (posługiwania się narzędziami informatycznymi wspierającymi zarządzanie bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia) i w zakresie dydaktyki w jęz. obcym.

Projekt „Innowacyjna dydaktyka - rozwój kompetencji wykładowców Wydziału Ekonomicznego” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.4. Zarządzenie w instytucjach szkolnictwa wyższego.

Okres realizacji projektu: 01-09-2017 do 31-05-2019.


Literatura

 

„Innowacyjna dydaktyka – rozwój kompetencji wykładowców Wydziału Ekonomicznego” Sygn. WND-POWR.03.04.00-00-D058/16

 

 

nauczyciele w kursie prof. UG, dr hab. Joanna Bednarz
dr Magdalena Markiewicz
dr Dagmara Wach
otwórz kurs

Materiały do zajęć z Komunikacji Marektingowej w Interencie r.a. 2017/2018.

Studia stacjonarne, niestacjonarne.


Literatura

Materiały do zajęć z Komunikacji Marektingowej w Interencie r.a. 2017/2018.

Studia stacjonarne, niestacjonarne.

nauczyciele w kursie mgr Adam Borodo
otwórz kurs
 
Przedmiot jest nauczany w systemie nauczania na odległość, a w tym przypadku przez internet na platformie edukacyjnej UG. To oznacza, że nie ma tradycyjnego nauczania w klasie, tylko że każdy student uczy się sam w domu lub innego miejsca mającego dostęp do internetu, indywidualnie poznając
materiał kursu w dowolnym czasie, bez spotkań z nauczycielem. Warunkiem wstępnym zaliczenia przedmiotu jest zalogowanie się do kursu przez każdego studenta i przeczytanie wszystkich jego treści . W celu uzyskania hasła do kursu, należy napisać do profesora maila na adres ekocm@univ.gda.pl.
Kurs ten zawiera wszystko, co jest potrzebne do zaliczenia przedmiotu, tj. warunki zaliczenia, treści, bibliografię oraz pytania zaliczeniowe albo WebQuest. Samo zaliczenie również odbywa się drogą e-mailową poprzez przesłanie odpowiedzi na pytania testowe albo WebQuest na ten sam adres mailowy.
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę, a nie egzaminem, a więc zgodnie z organizacją roku akad. na WE, termin zaliczenia tego przedmiotu upływa ostatniego dnia zajęć, a nie sesji, tj. do 27 stycznia 2019 roku (g. 24.00).  Nie udziela się hasła do kursu podczas sesji egzaminacyjnej.
Bardziej szczególowe informacje znajdują się na forum aktualności wewnątrz kursu.

Cel kształcenia: nabycie wiedzy z zakresu kontrolingu systemów logistycznych

Cel kształcenia: nabycie wiedzy z zakresu kontrolingu systemów logistycznych
Po zrealizowaniu przedmiotu studenci powinni:
Znać:
a) rolę kontrolingu w systemach logistycznych
b) komponenty zarządzania kontrolingowego systemami logistycznymi,
c) metody i narzędzia kontrolingowe (rachunek GKL, ABC, wskaźniki),
Umieć:
a) zastosować metody i narzędzia kontrolingowe w logistyce
b) zaprojektować system wskaźników logistycznych,
c) rozwiązywać problemy decyzyjne w logistyce


Literatura
 

1. Pfohl H.Ch.: Zarządzanie logistyką. Biblioteka Logistyka. ILiM. Poznań 1998

2. Vollmuth H. J: Controlling. Planowanie, kontrola, zarządzanie. Wyd. Placet. Warszawa 1993

3. Goliszewski J.: Controlling. Koncepcja, zastosowania, wdrożenie. Wyd. Kluwer, Warszawa 2015

4. Chaberek M.: Logistyka informacji zarządczej w kontrolingu przedsiębiorstwa. Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2001

5. Beier F., Rutkowski K.: Logistyka. Wydaw. SGH. Warszawa 2001

6. Chaberek M. Komponenty kontrolingowego systemu zarządzania procesami logistycznymi. [W:] Logistyka ponad granicami. Red. S. Abt. ILiM, Poznań 2000

7. Mańkowski C.: Wybrane metody i narzędzia rachunku zarządczego i analizy odchyleń. [W:] Logistyka ponad granicami. Red. S. Abt. ILiM, Poznań 2000

8. B. Śliwczyński: Controlling w zarządzaniu logistyką. Wyższa Szkoła Logistyki. Poznań 2007

9. Mańkowski C.: Kontroling i logistyka zaopatrzenia jako czynniki synergiczne gospodarowania. Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego. Gdańsk 2005

10. Czasopismo: „Controlling i Rachunkowość Zarządcza w Firmie”

nauczyciele w kursie dr hab. Cezary Mańkowski
otwórz kurs

Kreatywność


Literatura

1) E. Nęcka, J. Orzechowski, A. Słabosz, B. Szymura, Trening twórczości, Wyd. GWP, Gdańsk 2008

2) E. Nęcka, Psychologia twórczości, Wyd. GWP, Gdańsk 2003 

nauczyciele w kursie dr Andrzej Poszewiecki
otwórz kurs

Kurs wspomagający przedmiot na Wydziale Chemii. 


Literatura

E. Nęcka - Trening twórczości, GWP 2012 

 

 

nauczyciele w kursie dr Andrzej Poszewiecki
otwórz kurs

Kreatywność biznesowa 2018

Wydział Chemii 


Literatura

TBA

nauczyciele w kursie dr Andrzej Poszewiecki
otwórz kurs

Wskazanie na kierunki rozwoju oraz specjalizację współczesnych systemów dystrybucji. Zaznajomienie studenta ze specyficznymi wymaganiami związanymi z obsługą dystrybucyjną określonych typów towarów. Zaznajomienie studentów z nowoczesnymi technologiami stosowanymi w obrocie magazynowym i dystrybucji.


Literatura

Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Wyjść naprzeciw wyzwaniom społecznej odpowiedzialności biznesu.  Praca zbiorowa pod red. K. Rutkowskiego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008.

Logistyka dystrybucji. Specyfika. Trendy rozwojowe. Dobre praktyki. Praca zbiorowa pod red. K. Rutkowskiego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2005.

B. Ocicka: Zmiany w łańcuchach dostaw w świetle rozwoju zaopatrzenia z rynków niskokosztowych. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2012.

M. Frankowska i M. Jedliński, Efektywność systemu dystrybucji, PWE, Warszawa 2011.

nauczyciele w kursie dr Dorota Książkiewicz
otwórz kurs kURS SKIERIOWANY JEST DO STUDENTÓW, KTÓRZY ZAPOZNALI SIĘ Z MIKRO- I MAKROEKONOMIĄ
Literatura
MATERIAŁY ZALECANE NA WYKŁADZIE
nauczyciele w kursie dr hab. marian turek
otwórz kurs <p><span style="font-size:medium;"><span style="font-family:Arial;">Celem zajęć jest dogłębna analiza mechanizmów działań lobbistycznych. Chodzi tu zarówno o poznanie w jaki sposób grupy interesu dążą do osiagnięcia swoich celów posługując sie oficjalnym lobbingiem, tj. wykorzystując zawodowych lobbystów jak i ukazanie działan korupcyjnych. Przedmiotem zainteresowań jest gra na arenie miedzynarodowej.</span></span></p>
Literatura
<p><span style="font-size:small;"><span style="font-family:Arial;">Literatura: <br /><br />1. L. Graniszewski, C. Piątkowski: Grupy interesu w Unii Europejskiej, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2004 <br /><br />2. K. Jasiecki, M. Molęda-Zdziech, U. Karczewska: Lobbing, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000 <br /><br />3. U. Kurczewska, M. Molęda-Zdziech: Lobbing w Unii Europejskiej, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2002<br /><br />4. P. van Buitenen: Oszustwa bez tajemnic. Korupcja w Unii Europejskiej, EON, Wrocław 2002 <br /><br />5. M. Clamen: Lobbing i jego sekrety, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2005 <br /><br />6. M. Gajda, K. Tarnawska: Lobbing rolny a budżet Unii Europejskiej, Kantor Wydawniczy Zakamycze 2002 <br /><br />7. J.P. Gunning: Zrozumieć demokrację, Wyźsza Szkoła Bankowości, Finansów i Zarządzania im. Profesora Romualda Kudlińskiego w Warszawie, Warszawa 2001 <br /><br />8. Kształtowanie się środowiska biznesu jako grupy interesu w Polsce, pod red. J. Gładysz-Jakóbik, wyd. SGH, Warszawa 2002 <br /><br />9. Transformacja gospodarcza a sektor publiczny, pr. zbior. pod red. G. Szczodrowskiego, Wyd. UG, Gdansk 2002 <br /><br />10. R. van Schendelen: Machiavelli w Brukseli. Sztuka lobbingu w Unii Europejskiej, GWP, Gdansk 2006<br /><br /></span></span></p>
nauczyciele w kursie dr Grzegorz Szczodrowski
otwórz kurs

Przedmiot jest nauczany w systemie nauczania na odległość, a w tym przypadku przez internet na platformie edukacyjnej UG. To oznacza, że nie ma tradycyjnego nauczania w klasie, tylko że każdy student uczy się sam w domu lub innego miejsca mającego dostęp do internetu, indywidualnie poznając
materiał kursu w dowolnym czasie, bez spotkań z nauczycielem. Warunkiem wstępnym zaliczenia przedmiotu jest zalogowanie się do kursu przez każdego studenta i przeczytanie wszystkich jego treści . W celu uzyskania hasła do kursu należy napisać do profesora maila na adresekocm@ug.edu.pl.
Kurs ten zawiera wszystko, co jest potrzebne do zaliczenia przedmiotu, tj. warunki zaliczenia, treści, bibliografię oraz pytania zaliczeniowe albo WebQuest. Samo zaliczenie również odbywa się drogą e-mailową poprzez przesłanie odpowiedzi na pytania testowe albo WebQuest na ten sam adres mailowy.
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę, a więc zgodnie z organizacją roku akad. na WE, termin zaliczenia tego przedmiotu upływa ostatniego dnia zajęć, a nie sesji, tj. do 8 czerwca 2018 roku (g. 24.00) Nie udziela się hasła do kursu podczas sesji egzaminacyjnej.
Bardziej szczególowe informacje znajdują się na forum aktualności wewnątrz kursu.


Cel kształcenia: nabycie wiedzy z zakresu logistyki produkcji
Po zrealizowaniu przedmiotu studenci powinni:
Znać:
a) wpływ logistyki produkcji na efektywność ekonomiczną gospodarowania,
b) komponenty systemów logistyki produkcji,
c) rodzaje systemów logistyki produkcji,
d) metody i narzędzia logistyki produkcji,
e) systemy informacji w logistyce produkcji
Umieć:
a) zastosować metody i narzędzia logistyki produkcji,
b) zaprojektować system logistyki produkcji,
c) rozwiązywać problemy decyzyjne w logistyce produkcji.


Literatura

1) Logistyka produkcji. Red. M. Fertsch. ILiM, Poznań 2003

2) Zarządzanie. Produkcja i usługi. Zespół autorów. Wyd. Nauk. PWN. Warszawa 1995

3) Witkowski J.: Logistyka firm japońskich. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Wrocław 1998

4) Jońca A.: Logistyka produkcyjna. Wybór rozwiązań transportowych. Instytut Organizacji Przemysłu Maszynowego. Warszawa 1992

5) Beier F., Rutkowski K.: Logistyka. SGH. Warszawa 1996

6) Skowronek Cz., Sarjusz – Wolski Z.: Logistyka w przedsiębiorstwie. PWE. Warszawa 2000

7) Durlik I.: Restrukturyzacja procesów gospodarczych. Agencja Wydawnicza „Placet”. Warszawa 1998

8) Trzaskalik T. i inni: Wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem. PWE, Warszawa 2003

9) Pfohl H. Ch.: Systemy logistyczne. ILiM. Poznań 1998

10) Czasopisma: „Przegląd przemysłowy”, „Biuletyn Automatyki – Astor” (www.astor.com.pl)

nauczyciele w kursie dr hab. Cezary Mańkowski
otwórz kurs

Kurs jest przeznaczony dla studentów zainteresowanych rozwojem logistyki, systemów logistycznych i przemysłu motoryzacyjnego.

W ramach kursu zostanie omówiona istota logistyki, która zostanie przełożona na grunt praktyki gospodarczej w przemyśle motoryzacyjnym.

Celem kursu jest przede wszystkim:

zaprezentowanie specyfiki produkcji w przemyśle motoryzacyjnym,

przedstawienie wsparcia logistycznego produkcji samochodów osobowych,

zaprezentowanie studentom szczególnej roli przemysłu motoryzacyjnego w kształtowaniu nowych strategii logistycznych,

zaprezentowanie najnowszych rozwiązań w zakresie logistyki w obszarze zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji.


Literatura

Literatura obowiązkowa:

materiały zamieszczone przez prowadzącego
Brdulak H. (red.), Logistyka przyszłości, PWE, Warszawa 2012
Chaberek M., Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego, Wyd. UG, Gdańsk 2002
Ciesielski M. (red.) Sieci logistyczne, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2002


Literatura uzupełniająca:
Konecka-Jurga S., Konkurencyjność sieci gospodarczych na przykładzie branży motoryzacyjnej, LogForum 2005, Vol. 1, Isuue 2, No. 3.
Rosińska-Bukowska M., Rozwój globalnych sieci biznesowych jako strategia konkurencyjna korporacji transnarodowych, Wyd. UŁ, Łódź 2012
Womack J. P., Jones D. T., Roos D., The Machine That Changed The World, Macmillan, 1999

nauczyciele w kursie dr Agnieszka Szmelter-Jarosz
otwórz kurs Wykład dotyczy podstawowych zagadnień makroekonomii według podanego planu tematycznego.
Literatura
Podana na wykładzie.
nauczyciele w kursie dr hab. marian turek
otwórz kurs

Materiały do wykładu z przedmiotu "Marketing bezpośredni  i interaktywny".


Literatura

Zostanie dodana

nauczyciele w kursie dr Andrzej Poszewiecki
otwórz kurs

Kurs z zakresu marketingu bezpośredniego 


Literatura

M. Trojanowski, Marketing bezpośredni. Koncepcja - zarządzanie - instrumenty, PWE, Warszawa 2010 

nauczyciele w kursie dr Andrzej Poszewiecki
otwórz kurs Informacje dla studentów uczestniczących w przdmiocie Marketing polityczny i samorządowy
Literatura
Sergiusz Trzeciak, Kampania wyborcza
nauczyciele w kursie dr Andrzej Poszewiecki
otwórz kurs Materials for IB students required for Mathematics Applications in Economics and Management classes

Literatura
 
nauczyciele w kursie dr Elżbieta Babula
otwórz kurs

Kurs dla Wydziału Ekonomicznego prowadzony przez:

Marietta Tiszbein

kontakt:

m.tiszbein@ug.edu.pl, tel. 58 523 32 14.


Literatura

Wykaz literatury:
Dudziak, Arkadiusz, Żejmo Agnieszka, Redagowanie prac dyplomowych: wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa: Centrum Doradztwa i Informacji Difin, 2008, ISBN 978-83-7251-787-6.
Sowińska, Bożena, Przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa. Poradnik, Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki, 2013, ISBN 978-83-61036-58-6.
Wojcik, Krystyna, Piszę akademicką pracę promocyjną-licencjacką, magisterską, doktorską, Wyd. 9 zm. i uzup., Warszawa: Wolters Kluwer, 2015, ISBN 978-83-264-1625-5.

Biblioteka Uniwersytetu Gdańskiego [online], [przeglądany 10 czerwca 2016], Dostępny w: http://www.bg.ug.edu.pl.
Uniwersytet Gdański Wydział Ekonomiczny [online], [przeglądany 10 czerwca 2016], Dostępny w: http://ekonom.ug.edu.pl/web/studenci/?lang=pl.

nauczyciele w kursie mgr Marietta Tiszbein
otwórz kurs

Kurs dla Wydziału Ekonomicznego prowadzony przez:

Marietta Tiszbein

kontakt:

m.tiszbein@ug.edu.pl


Literatura

Wykaz literatury:
Antczak M., Nowacka A., Przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa, Wyd. 2 popr., 2009, ISBN 978-83-61464-13-6.
Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych, 2008, ISBN 978-83-7251-787-6.
Pioterek P.,  Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Wyd. 3 zm. i uzup., 2004, ISBN 83-7205-376-6.
Wojcik, K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wyd. 8., ISBN 978-83-264-1625-5.

Strona domowa BUG http://www.bg.ug.edu.pl/index.php

nauczyciele w kursie mgr Marietta Tiszbein
otwórz kurs

Kurs przeznaczony dla studentów I roku studiów niestacjonarnych I stopnia - Wydział Ekonomiczny UG.


Literatura

...

nauczyciele w kursie dr Wojciech Bizon
otwórz kurs

Materiały do przedmiotu Mikroekonomia, 2 rok NS1, kierunek Ekonomia, rok akademicki 2014/2015


Literatura

Literatura obowiązkowa:

1. Kamińska T., Kubska-Maciejewicz, B., Laudańska-Trynka J., Teoria podejmowania decyzji przez podmioty rynkowe, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2000.
2. Kątowski T., Ignaciuk E., Podstawy mikroekonomii w zadaniach z rozwiązaniami i komentarzem, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2006.
LUB
3. Kamińska,T., Krysińska A., Kubska-Maciejewicz B., Laudańska-Trynka J., Wybrane problemy z mikroekonomii - zadania, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2009.

Literatura uzupełniająca:

1. Kątowski T., Podstawowy wykład z mikroekonomii, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2000.
2. Czarny B., Rapacki R., Podstawy ekonomii, PWE, Warszawa 2002.
3. Czarny E., Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006.
4. Begg D., Fischer S., Dornbusch R., Mikroekonomia, PWE, Warszawa 1997.

nauczyciele w kursie dr Małgorzata Zielenkiewicz
otwórz kurs wspomagający
Literatura
brak
nauczyciele w kursie dr Agata Krysińska
otwórz kurs

Mikroekonomia I - NS1, I rok EK + MSG - 2015, semestr letni


Literatura

Literatura podstawowa:
1. Krugman P., Wells R., Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2012.
2. Kaminska T., Kubska-Maciejewicz B., Laudanska-Trynka J., Teoria podejmowania decyzji przez podmioty rynkowe,
Wydawnictwo Uniw. Gd., Gdansk 2000.
3. Kaminska T., Krysinska A., Kubska-Maciejewicz B., Laudanska-Trynka J., Wybrane problemy z mikroekonomii - zadania,
Wydawnictwo UG, Gdansk 2013.
Literatura uzupełniajaca:
1. Czarny E., Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006.
2. Mankiw N.G., Taylor M.P., Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2009.
3. Katowski T., Ignaciuk E., Podstawy mikroekonomii w zadaniach z rozwiazaniami i komentarzem, Wydawnictwo UG, Gdansk
2006.

nauczyciele w kursie dr Małgorzata Zielenkiewicz
otwórz kurs

Mikroekonomia I - NS1, I rok EK + MSG - 2016, semestr letni


Literatura

Literatura podstawowa:
1. Kaminska T., Kubska-Maciejewicz B., Laudanska-Trynka J., Teoria podejmowania decyzji przez podmioty rynkowe,
Wydawnictwo Uniw. Gd., Gdansk 2000.
2. Krugman P., Wells R., Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2012.
3. Kaminska T., Krysinska A., Kubska-Maciejewicz B., Laudanska-Trynka J., Wybrane problemy z mikroekonomii - zadania,
Wydawnictwo UG, Gdansk 2013.
Literatura uzupełniajaca:
1. Czarny E., Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006.
2. Mankiw N.G., Taylor M.P., Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2009.
3. Katowski T., Ignaciuk E., Podstawy mikroekonomii w zadaniach z rozwiazaniami i komentarzem, Wydawnictwo UG, Gdansk
2006.

nauczyciele w kursie dr Małgorzata Zielenkiewicz
otwórz kurs

Kurs "Multimedia w nauczaniu przedsiębiorczości" jest adresowany do słuchaczy studiów podyplomowych Podstaw Przedsiębiorczości i Edukacji Ekonomicznej.

Jest kursem wspomagającym ćwiczenia, uzupełniającym zajęcia w formie e-learningu.

Zapraszam!!!

Dorota Piekarska


Literatura

Bartz B. Projekt jako nowoczesna metoda w procesie edukacji i pracy społeczeństwa informacyjnego. Pedagogika Pracy. - 2008, nr 52, s. 85-92.

Bogacz J. Ciemna strona Internetu ,Meritum,2, 12-15, 2010

Dąbrowski M. E-learning 2.0 - przegląd technologii i praktycznych wdrożeń, Ementor nr 1 (23) / 008

Golat R. Prawo autorskie i prawa pokrewne, 2006

Gołębniak B. Uczenie metodą projektów, 2002

Kitowska D. Projekt edukacyjny i inne formy uczenia się we współpracy, 2003

Kruk J. Doświadczenie, reprezentacja i działanie wśród rzeczy i przedmiotów, 2008

Margulis L. Gry w wirtualnym środowisku nauczania, E-mentor nr 1 (8) / 2005

Meger Z. Motywacja w nauczaniu zdalnym. E-mentor 4 (26), 29-35, 2008

Mieszaniec J. Kształcenie na odległość metodą symulacyjnej gry decyzyjnej w aspekcie pracy grupowej, E-mentor nr 5 (37) /2010

Plebańska M. E-learning. Tajniki edukacji na odległość, 2001

Płachecka L.: Wykorzystanie metody projektów w kształceniu praktycznym. Nowa Edukacja Zawodowa 2001 nr 4 s. 8-10

Potocka B. Projekty edukacyjne, 2002

Sysło M. e-podręcznik do nauczania nowoczesnych technologii, 2004

Szabłowski S. E-learning dla nauczycieli, 2009

Ślipko B.: Metoda projektów w edukacji europejskiej. Nowe w Szkole 2000/2001 nr 10 s. 13-14

Wal I.: O teorii projektów praktycznie. Nowe w Szkole 2004 nr 1 s. 18-21

Zieliński Z. E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną, 2012

nauczyciele w kursie dorota piekarska
otwórz kurs SEO
Literatura
SEO
nauczyciele w kursie dr Dagmara Wach
otwórz kurs

The field of Organizational Behavior is about understanding how people and groups in organizations behave, react, and interpret events. It also describes the role of organizational systems, structures, and processes in shaping behavior, and explains how organizations really work. This course is designed to expose you to important theories and conceptual models for analyzing, understanding, and managing human behavior within organizations. Topics include motivation, rewarding behavior, individual and group behavior, conflict, power and politics, leadership, job design, organizational structure, decision making, communication and organizational change and development.


Literatura

 Organizational Behavior, 3th edition, by Stroh L., G.Northcraft, M.Neale, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, 2002

or Essentials of Organizational Behavior (14th Edition), by S. P. Robbins, T. A. Judge, Pearson, New York, 2016

nauczyciele w kursie dr Jacek Grodzicki
otwórz kurs

Cel ogólny:

- przybliżenie  zagadnień związanych z funkcją planowania w przedsiębiorstwie oraz tworzeniem Biznes Planu - jako dokumentu wykorzystywanego przy zakładaniu przedsiębiorstwa, rozszerzeniu działalności przedsiębiorstwa lub zmiany profilu jego działalności.

 

Cele dydaktyczne:

- poznanie podstawowych zasad  tworzenia planów

- zapoznanie z podstawowymi narzędziami służącymi planowaniu w przedsiębiorstwie

- tworzenie planów strategicznych oraz dziedzinowych


Literatura

Biznes plan: Ewa Filar, Jerzy Skrzypek, Warszawa Poltex 2007
Nowoczesne zarządzanie projektami pod red. M.Trocki, PWE, Warszawa 2012

nauczyciele w kursie dr Joanna Krupska
otwórz kurs

Materiały do zajęć z Podstaw Biznesu Elektronicznego.


Literatura

Materiały do zajęć z Podstaw Biznesu Elektronicznego.

nauczyciele w kursie mgr Adam Borodo
otwórz kurs

Literatura
 
nauczyciele w kursie dr Wojciech Bizon
otwórz kurs brak
Literatura
brak
nauczyciele w kursie dr Wojciech Bizon
mgr Marek Kołatka
otwórz kurs .
Literatura
.
nauczyciele w kursie dr Grzegorz Szczodrowski
otwórz kurs

Prognozowanie procesów ekonomicznych


Literatura

Prognozowanie procesów ekonomicznych

nauczyciele w kursie dr Dagmara Wach
otwórz kurs

Prognozowanie procesów ekonomicznych


Literatura

Prognozowanie procesów ekonomicznych

nauczyciele w kursie dr Dagmara Wach
otwórz kurs

Projektowanie stron www w technice Responsive Web Design


Literatura

Projektowanie stron www w technice Responsive Web Design

nauczyciele w kursie dr Dagmara Wach
otwórz kurs

Kurs z zakresu przedsiębiorczości akademickiej 


Literatura

J. Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne,
Warszawa, 2006
P.F. Drucker, Innowacja i przedsiębiorczość. Polityka i zasady, PWE, Warszawa 1992
L. Lewandowska, Niekonwencjonalne formy finansowania przedsiębiorczości, ODDK, Gdańsk 1999
L. Lewandowska, Rozwój firmy. Koncepcje zarządzania i finansowania, ODDK, Gdańsk 2001
Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
M. Porter, Strategia konkurencji, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1994

nauczyciele w kursie dr Andrzej Poszewiecki
otwórz kurs

Kurs dedykowany przedmiotowi do wyboru Przedsiębiorczość akademicka (studia niestacjonarne) 


Literatura

J. Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2006 

nauczyciele w kursie dr Wojciech Bizon
dr Andrzej Poszewiecki
otwórz kurs

Kurs dotyczącu przedsiębiorczości. 


Literatura

J. Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, WAiP, Warszawa 2006 

nauczyciele w kursie dr Andrzej Poszewiecki
otwórz kurs

opis do uzupełnienia


Literatura

literatura do uzupełnienia

nauczyciele w kursie dr hab. Jacek Winiarski
otwórz kurs  Psychologia biznesu
Literatura
 
nauczyciele w kursie dr hab. Jacek Winiarski
otwórz kurs

Egzamin


Literatura

Książki

nauczyciele w kursie dr hab. Jacek Winiarski
otwórz kurs

Celem przedmiotu do wyboru jest uzupełnienie realizacji wybranych celów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejetnosci i kompetencji społecznych przewidzianych dla kierunku ekonomia. 


Literatura

Literatura obowiazkowa:
Ph. Kotler, D. Jain, S. Maesincee; Marketing nie stoi w miejscu: nowe spojrzenie na zyski, wzrost i odnowe, Placet, Warszawa
2002.
A. Falkowski, Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama, GWP Gdanskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdansk
2002.

www.marketing-news.pl


Literatura uzupełniajaca:
E.Babula, A. Olechnowicz, Ekonomiczna vs. psychologiczna perspektywa oceny wpływu konsumpcji na dobrobyt indywidualny,
[w]: Przeglad Zachodniopomorski, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecinskiego, Szczecin 2013, ISSN 0552-4245
E. Babula, Prosumpcja jako postawa konsumenta w gospodarce opartej na wiedzy, w: Efektywnosc gospodarki opartej na
wiedzy. Teoria i praktyka, red. T. Kaminska, J. Fryca, B. Majecka, wyd. Uniwersytetu Gdanskiego, Gdansk 2007, ISBN
978-83-7326-426-7, s. 108-115
J. Bralczyk, Jezyk reklamy - czyli o tym jak jezyk słu¿y reklamie i jak reklama u¿ywa jezyka, GWP Gdanskie Wydawnictwo
Psychologiczne, Gdansk 2004
Ph. Kotler, H.Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0 : Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek!, MT Biznes,
Warszawa 2010
E. Pankau, Prosumpcja jako postawa konsumenta w gospodarce opartej na wiedzy [w:] Efektywnosc gospodarki opartej na
wiedzy. Teoria i praktyka, Wyd. Uniwersytetu Gdanskiego, Gdansk 2007

nauczyciele w kursie mgr Agata Olechnowicz
otwórz kurs

dodatkowe materiały do kursu


Literatura

S Sojak, Rachunkowość zarządcza, Toruń 2002

nauczyciele w kursie dr Agnieszka Szmelter-Jarosz
otwórz kurs

Reguły badania eksperymentalnego prowadzonego przez dr Elżbietę Babulę w semestrze letnim 2017/18.


Literatura

--

nauczyciele w kursie dr Elżbieta Babula
otwórz kurs Rynek nieruchomosci jako system. i charakterystyka nieruchomości. Podstawowe definicje rynku, mechanizm rynkowy i zakłócenia w funkcjonowaniu rynku. Definicja nieruchomosci, cechy, rodzaje, funkcje, znaczenie nieruchomości w gospodarce.
Zdefinowanie i funkcjonowanie podsystemów obrotu nieruchomościami, inwestycyjnego, zarządzania nieruchomościami oraz finansowania nieruchomościami. Środki publiczne na rynku nieruchomości. Marketing na rynku nieruchomości.
Literatura
M. Bryx: Rynek nieruchomości. System i funkcjonowanie. Wyd. Poltex, Warszawa 2007
E. Bończak-Kucharczyk: Zarządzanie nieruchomościami mieszkalnymi. ABC a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2008
R. Niemczyk: Gospodarka i obrót nieruchomościami, Wyd. Dyfin, Warszawa 2009
M. Dębińska, M. Tkaczuk: Zarządzanie finansami nierucomosci. Wyd. Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego, Olsztyn 2002
H. Gawron: Opłacalność inwestowania na rynku nieruchomości. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
E. Stachura: Marketing na rynku nieruchomości, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007
nauczyciele w kursie dr Jarosław Kempa
otwórz kurs .
Literatura
Brak.
nauczyciele w kursie dr Jarosław Kempa
otwórz kurs

Identyfikacja uwarunkowań rozwoju miasta. Analiza silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń (SWOT). Opracowanie scenariuszy rozwoju wybranego miasta. Określenie misji i wizji oraz głównych celów rozwoju. Określenie celów szczegółowych oraz zadań jakie należy przedsięwziąć aby strategia byłą realizowana. Określenie źródeł finansowania strategii rozwoju miasta w tym środków z UE, jak np. Regionalne Programy Operacyjne. Identyfikacja partnerów realizacji strategii. Opracowanie systemu monitoringu wdrażania strategii z systemem wskaźników.


Literatura

Tadeusz Kudłacz, Programowanie rozwoju regionalnego, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999,
Alojzy Zalewski, Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, SGH w Warszawie 2007,
Ryszard Brol, Ekonomika i zarządzanie miastem, Wyd. AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wyd. II, Wrocław 2004,
Tadeusz Markowski, Zarządzanie rozwojem miast, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999.

nauczyciele w kursie dr Jarosław Kempa
otwórz kurs

Identyfikacja uwarunkowań rozwoju miasta.Analiza słabych i silnch stron oraz szans i zagrożeń (SWOT). Opracowanie scenariuszy rozwoju wybranego miasta.Określenie misji i wizji oraz głównych celów rozwoju, a takze zadań jakie należy przedsięwziąć aby strategia była realizowana. Określenie źródeł finansowania strategii miasta. Identyfikacja partnerów realizacji strategii.


Literatura

Tadeusz Kudłacz, Programowanie rozwoju regionalnego, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999

Alojzy Zalewski, Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, SGH w Warszawie 2007

Ryszard Brol, Ekonomika i zarządzanie miastem, Wyd. AE we Wrocławiu, Wyd. II, Wrocław 2004

Tadeusz Markowski, Zarządzanie rozwojem miast, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999

nauczyciele w kursie dr Jarosław Kempa
otwórz kurs  Materiały pomocnicze dla seminarzystów prof M. Chaberka

Literatura
 
nauczyciele w kursie prof. dr hab. Mirosław Chaberek
otwórz kurs

Kurs seminarium MEM


Literatura

Podana w trakcie zajęć

nauczyciele w kursie dr Andrzej Poszewiecki
otwórz kurs

rok akad. 2016/17


Literatura

indywidualna

nauczyciele w kursie dr Grzegorz Szczodrowski
otwórz kurs

.


Literatura

.

nauczyciele w kursie dr Grzegorz Szczodrowski
otwórz kurs

Sklepy


Literatura

Sklepy

nauczyciele w kursie dr Dagmara Wach
otwórz kurs

Wykład na Wydziale Ekonomicznym UG


Literatura

Jest podana podkowniec każego wykładu

nauczyciele w kursie dr hab. Jacek Winiarski
otwórz kurs  
Literatura
 
nauczyciele w kursie dr hab. marian turek
otwórz kurs  
Literatura
 
nauczyciele w kursie dr hab. marian turek
otwórz kurs

Student rozpoczyna w tym kursie drogę do budowy koncepcji swojej własnej firmy. Celem kursu jest nabycie przez studenta umiejętności zadawania pytań, szukania odpowiedzi, oceny ryzyka i autoprezentacji pomysłu, przedsięwzięcia. Student powinien nabyć umiejętność myślenia w kategoriach biznesowych. W tym celu kurs zostanie podzielony na 5 bloków tematycznych oraz 6 dodatkowy punkt w którym dokona prezentacji pomysłu. W każdym bloku student powinien odpowiadać na zadane pytania. Odpowiedzi powinny mieścić się na 3 kartkach A4. W pracy mile widziane są pomysły z zakresu nowych technologii, ale nie jest to konieczne do zaliczenia przedmiotu,. Ważne jest innowacyjność pomysłu.

Zasady oceniania:
1. Student zaliczy przedmiot, jeśli w czasie jego trwania zdobędzie nie mniej niż 50% punktów, czyli 13 pkt.
2. Za blok tematyczny zdobyć można 5 pkt, czyli łącznie 25 pkt.za 5 zadań. Przy zadaniu nr 3 zostanie uruchomione forum dyskusyjne, za które można uzyskać max. 10 pkt. Uczestnictwo w foru ma zwiększyć szanse studenta na podwyższenie oceny.
3. Przy omawianym temacie określić mogę jedno lub kilka zadań. Nadesłane zadanie powinno być wykonane w wordzie lub ppt. Przy zadaniach wpisać należy źródła z jakich się korzystało.
4. Wpisy na forum mają mieć charakter autorski - a nie kopiuj wklej - zawierać własne opinie, można jak najbardziej oczywiście podłączać linki do ciekawych stron. Linki (lub ich zawartość) też postaram się wrzucić do zasobu.
5. Po ukończeniu 5 bloków tematycznych przedstawią państwo krótką prezentację reklamującą Państwa Start-up.
Student rozpoczyna w tym kursie drogę do budowy koncepcji swojej własnej firmy. Celem kursu jest nabycie przez studenta umiejętności zadawania pytań, szukania odpowiedzi, oceny ryzyka i autoprezentacji pomysłu, przedsięwzięcia. Student powinien nabyć umiejętność myślenia w kategoriach biznesowych. W tym celu kurs zostanie podzielony na 5 bloków tematycznych oraz 6 dodatkowy punkt w którym dokona prezentacji pomysłu. W każdym bloku student powinien odpowiadać na zadane pytania. Odpowiedzi powinny mieścić się na 3 kartkach A4. W pracy mile widziane są pomysły z zakresu nowych technologii, ale nie jest to konieczne do zaliczenia przedmiotu. Ważne jest innowacyjność pomysłu.

 


Literatura

Student rozpoczyna w tym kursie drogę do budowy koncepcji swojej własnej firmy. Celem kursu jest nabycie przez studenta umiejętności zadawania pytań, szukania odpowiedzi, oceny ryzyka i autoprezentacji pomysłu, przedsięwzięcia. Student powinien nabyć umiejętność myślenia w kategoriach biznesowych. W tym celu kurs zostanie podzielony na 5 bloków tematycznych oraz 6 dodatkowy punkt w którym dokona prezentacji pomysłu. W każdym bloku student powinien odpowiadać na zadane pytania. Odpowiedzi powinny mieścić się na 3 kartkach A4. W pracy mile widziane są pomysły z zakresu nowych technologii, ale nie jest to konieczne do zaliczenia przedmiotu,. Ważne jest innowacyjność pomysłu.
Zasady oceniania:
1. Student zaliczy przedmiot, jeśli w czasie jego trwania zdobędzie nie mniej niż 50% punktów, czyli 13 pkt.
2. Za blok tematyczny zdobyć można 5 pkt, czyli łącznie 25 pkt.za 5 zadań. Przy zadaniu nr 3 zostanie uruchomione forum dyskusyjne, za które można uzyskać max. 10 pkt. Uczestnictwo w foru ma zwiększyć szanse studenta na podwyższenie oceny.
3. Przy omawianym temacie określić mogę jedno lub kilka zadań. Nadesłane zadanie powinno być wykonane w wordzie lub ppt. Przy zadaniach wpisać należy źródła z jakich się korzystało.
4. Wpisy na forum mają mieć charakter autorski - a nie kopiuj wklej - zawierać własne opinie, można jak najbardziej oczywiście podłączać linki do ciekawych stron. Linki (lub ich zawartość) też postaram się wrzucić do zasobu.
5. Po ukończeniu 5 bloków tematycznych przedstawią państwo krótką prezentację reklamującą Państwa Start-up.
 

nauczyciele w kursie dr Jarosław Kempa
otwórz kurs

Student rozpoczyna w tym kursie drogę do budowy koncepcji swojej własnej firmy. Celem kursu jest nabycie przez studenta umiejętności zadawania pytań, szukania odpowiedzi, oceny ryzyka i autoprezentacji pomysłu, przedsięwzięcia. Student powinien nabyć umiejętność myślenia w kategoriach biznesowych. W tym celu kurs zostanie podzielony na 5 bloków tematycznych oraz 6 dodatkowy punkt w którym dokona prezentacji pomysłu. W każdym bloku student powinien odpowiadać na zadane pytania. Odpowiedzi powinny mieścić się na 3 kartkach A4. W pracy mile widziane są pomysły z zakresu nowych technologii, ale nie jest to konieczne do zaliczenia przedmiotu,. Ważne jest innowacyjność pomysłu.

Zasady oceniania:
1. Student zaliczy przedmiot, jeśli w czasie jego trwania zdobędzie nie mniej niż 50% punktów, czyli 13 pkt.
2. Za blok tematyczny zdobyć można 5 pkt, czyli łącznie 25 pkt.za 5 zadań. Przy zadaniu nr 3 zostanie uruchomione forum dyskusyjne, za które można uzyskać max. 10 pkt. Uczestnictwo w foru ma zwiększyć szanse studenta na podwyższenie oceny.
3. Przy omawianym temacie określić mogę jedno lub kilka zadań. Nadesłane zadanie powinno być wykonane w wordzie lub ppt. Przy zadaniach wpisać należy źródła z jakich się korzystało.
4. Wpisy na forum mają mieć charakter autorski - a nie kopiuj wklej - zawierać własne opinie, można jak najbardziej oczywiście podłączać linki do ciekawych stron. Linki (lub ich zawartość) też postaram się wrzucić do zasobu.
5. Po ukończeniu 5 bloków tematycznych przedstawią państwo krótką prezentację reklamującą Państwa Start-up.
 

 


Literatura

 

Literatura podstawowa:

 A.Łopuszewicz, Start-up : od pomysłu do sukcesu , Edgard, Warszawa 2013

 D. Kander/ przekład Dorota Piotrowska., Start up : postaw wszystko na jedną firmę,  Wydawnictwo Studio Emka, cop. Warszawa 2015.

 M.Matejun, Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i w ćwiczeniach,, Difin, Warszawa 2012

 Literatura uzupełniająca:

 P. Szczypa, Indywidualna działalność gospodarcza, CeDeWu 2017

 K.Sławik, Działalność gospodarcza: kluczowe problemy, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, 2007

 E.Niemiec, J.Szpona, Start-up z dotacji : wybrane zagadnienia zarządzania małą firmą , Wyższa Szkoła Integracji Europejskiej, Szczecin 2013

 J.Skrzypek, Biznesplan w 10 krokach : przewodnik od pomysłu do wdrożenia, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2014

 A.Kamińska, Działalność gospodarcza : 542 pytania i odpowiedzi, LEX a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013

  

 

nauczyciele w kursie dr Jarosław Kempa
otwórz kurs

.


Literatura

.

nauczyciele w kursie dr Grzegorz Szczodrowski
otwórz kurs

do uzupełnienia


Literatura

do uzupełnienia

nauczyciele w kursie dr Wojciech Bizon
dr Andrzej Poszewiecki
otwórz kurs

The aim of the course is to introduce students to ERP systems ( Enterprise Resource Planning), in particular with the ERP system of SAP AG. Within the e-learning course, materials necessary to participate in activities will be made available (eg. files with instructions for exercises) and other materials to encourage Participants to broaden their knowledge in the field of ERP systems.

The syllabus is available on the website: https://ekonom.ug.edu.pl/pp/pdfview.php?IdPrzedmiot=574

 


Literatura

S. Kłos, Evaluation methodology of ERP system implementation in manufacturing enterprises, Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2010.

J. Kisielnicki, MIS - systemy informatyczne zarządzania. Warszawa : Placet, 2008.

J. D. McKeen, H. A. SmithManagement challenges in IS : successful strategies and appropriate action. Chichester [etc.] : John Wiley & Sons, 1996.

http://books.google.pl/books?id=D367mMfMAxAC&pg=PA160&dq=erp+systems&hl=pl&sa=X&ei=2EosVIbENYjKOa7NgOAP&ved=0CDoQ6AEwAQ#v=onepage&q=erp%20systems&f=false

http://books.google.pl/books?id=Lzm3JRbyojoC&pg=PA11&dq=erp+systems&hl=pl&sa=X&ei=2EosVIbENYjKOa7NgOAP&ved=0CGwQ6AEwBw#v=onepage&q=erp%20systems&f=false

http://books.google.pl/books?id=Jf8K8TjQXQIC&pg=PA451&dq=erp+systems&hl=pl&sa=X&ei=2EosVIbENYjKOa7NgOAP&ved=0CHwQ6AEwCQ#v=onepage&q=erp%20systems&f=false

 

 

nauczyciele w kursie dr Agnieszka Szmelter-Jarosz
otwórz kurs

Kurs zawiera aktualności, materiały i literaturę do wykładu.


Literatura

Wskazana przez wykładowcę.

nauczyciele w kursie dr Grzegorz Szczodrowski
otwórz kurs

Zapoznanie studenta z tematyką zarządzania talentami oraz sposobami wyszukiwania i wzmacniania szczególnych umiejętności pracowniczych;

Wzrost znaczenia nadzwyczajnych umiejętności na rynku pracy. Kontekst organizacyjny-struktury i metody umiędzynarodowienia; różnice kulturowe; kadra międzynarodowa, procedury naboru i rozwoju pracowników; poszukiwanie i szkolenia talentów -cele i efekty; kwestie wynagrodzeń- różnice ze względu na jednostki działania; procedury migracyjne pracowników; Relacje pracownicze w organizacjach.


Literatura

J.Grodzicki, Talent w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2011

Literatura uzupełniająca:

C.Vance, Y.Paik, Managing Global Workforce, M.E.Shape, New York 2006,

P.Dowling, M.Festing, .Eagle, International Human Resource Management, Thomson Learning, London 2008.

R.Lucas, B.Lupton, H.Mathieson, Human Resource Management in an Intermational Context, CIPD, London 2010.

nauczyciele w kursie dr Jacek Grodzicki
otwórz kurs

Kurs wspomagający ćwieczeina z 1 rokiem NSL Ekonomia - Technologie Informacyjne.


Literatura

Kurs wspomagający ćwieczeina z 1 rokiem NSL Ekonomia - Technologie Informacyjne.

nauczyciele w kursie mgr Adam Borodo
otwórz kurs

Kurs wspomagający zajęcia z TI w E-Biznesie dla specjalności Biznes Elektroniczny studia stacjonarne oraz niestacjonarne.


Literatura

Kurs wspomagający zajęcia z TI w E-Biznesie dla specjalności Biznes Elektroniczny studia stacjonarne oraz niestacjonarne.

nauczyciele w kursie mgr Adam Borodo
otwórz kurs

Coś


Literatura

Coś

nauczyciele w kursie dr hab. Jacek Winiarski
otwórz kurs

.


Literatura

.

nauczyciele w kursie dr Grzegorz Szczodrowski
otwórz kurs

In the e-learning course you will find curricula we will use during classes and some additional materials about SAP ERP system.


Literatura

E. Monk, B. Wagner, Enterprise Resource Planning, Cengage Learning EMEA, 2008.
G. C. Williams, Implementing SAP ERP Sales&Distribution, McGraw Hill Professional, 2008.
J. Kappauf, B. Lauterbach, M. Koch, Logistics Core Operations with SAP, Springer, 2011.
L. K. Lau, Managing Business with SAP: Planning, Implementation and Evaluation, Idea Group Inc., 2005

nauczyciele w kursie dr Agnieszka Szmelter-Jarosz
otwórz kurs  
Literatura
 
nauczyciele w kursie dr hab. marian turek
otwórz kurs

.


Literatura

.

nauczyciele w kursie dr Grzegorz Szczodrowski
otwórz kurs

Istotą kursu jest zapoznanie studenta z takimi tematami jak:

Lokalny, regionalny i globalny rynek pracy. Teoria kapitału ludzkiego. Współzależności występujące pomiędzy rynkiem pracy a edukacją. Społeczeństwo wiedzy – potrzeby edukacyjne gospodarki. Współczesne cechy siły roboczej. Dyskryminacja na rynku pracy. Bezrobocie: Rodzaje i przyczyny bezrobocia. Pozycja absolwentów na rynku pracy. Globalny rynek pracy: Kogo dotyczy i jak się kształtuje? Zależności pomiędzy globalnym a regionalnym rynkiem pracy. Migracje zarobkowe:  „Drenaż mózgów”  w dzisiejszym świecie.


Literatura
                Kotlorz D., Ekonomia rynku pracy, Wyd. Akademii Ekonomicznej Katowice 2007.
                Grodzicki J., Rola Kapitału ludzkiego w rozwoju gospodarki globalnej, Wyd.UG, Gdańsk 2003.
                        Literatura uzupełniająca:
                 Drucker P.F., Zarządzanie w XXI wieku, Muza S.A., Warszawa 2000.
                 Global Employment Trends, ILO 2012
               Popyt na pracę cudzoziemców : Polska i sąsiedzi / S. Golinowska, M.Bednarski [et al.],Warszawa : IPiSS, 2004.
                 J.Grodzicki, Talent w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2011
nauczyciele w kursie dr Jacek Grodzicki
otwórz kurs

Zaliczenie semestralne z Technologii Informacyjnych (ćwiczenia) w formie testu.


Literatura

Brak

nauczyciele w kursie mgr Adam Borodo
Anna Galik
dr hab. Jacek Winiarski
mgr Michał Żynda
otwórz kurs

Celem przedmiotu jest przedstawienie zagadnień z zakresu zarządzania projektami oraz zdobycie praktycznych umiejętności zarządzania projektem przy użyciu systemu SAP ERP.

Cele kształcenia:

  • Zapoznanie studentów ze strukturą modułu zarządzania procesami w SAP ERP 6.04
  • Nabycie przez studentów umiejętności planowania projektów w systemie SAP ERP  zgodnie z międzynarodowymi standardami
  • Nabycie przez studentów umiejętności swobodnego poruszania się w dokumentacji projektowej sporządzonej w systemie SAP ERP

Literatura

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

A.1. wykorzystywana podczas zajęć:

  •  materiały SAP University Alliances (GBI 2.2 Curricula)

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta:

  • Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Wyd. Placet, Warszawa 2004
  • Nowoczesne zarządzanie projektami, red. M. Trocki, PWE, Warszawa 2012 
  • D. Lock, Podstawy zarządzania projektami, PWE, Warszawa 2003
  • S. R. Magal, J. Word, Integrated Business Processes with ERP Systems, John Wiley & Sons, 2011.

B. Literatura uzupełniająca

  • H. Kerzner, Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling and Controlling, 7 ed., John Wiley&Sons, Inc., 2001
  • R. Murch, Project management: Best Practices for IT Professionals, Prentice Hall PTR, 2000
  • Zintegrowane Systemy Zarządzania ERP w gospodarce wirtualnej, pod red. H. Sroki, Wydaw. AE w Katowicach, Katowice 2009
  • J. Kappauf, B. Lauterbach, M. Koch, Logistics Core Operations with SAP, Springer, 2011.
nauczyciele w kursie dr Agnieszka Szmelter-Jarosz
otwórz kurs

Umiejętność koncepcyjnego stwarzania systematyki zagadnień zarządczych
Umiejętność identyfikacji różnic gałęziowych w zarządzaniu przedsiębiorstwami transportowymi

Treści programowe
1. Istota i systematyka procesów występujących w przedsiębiorstwach transportowych
2. Procesy zarządzania operacyjnego w przedsiębiorstwach transportowych
3. Procesy zarządzania finansowego w przedsiębiorstwach transportowych
4. Procesy zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach transportowych
5. Procesy zarządzania pracą w przedsiębiorstwach transportowych


Literatura

1.J. Hartenberger-Liszek: Problemy poznawcze diagnozowania ekonomicznego przedsiębiorstw. Wyd. UG, Gdańsk 2014

2.Transport. Praca zbiorowa pod redakcją K.Wojewódzkiej-Król i W.Rydzkowskiego. WN PWN, Warszawa 2008
3.A.Letkiewicz: Przedsiębiorstwa transportu samochodowego w warunkach transformacji gospodarczej Polski. Wyd. UG, Gdańsk 2003
4.J.Rześny-Cieplińska: Organizatorzy transportu. Rynki - Operacje - StrategieWyd. UG, Gdańsk 2011
5.K.Szałucki: Przedsiębiorstwa transportowe – warunki i mechanizmy równowagi. Wyd UG, Gdańsk 1999

nauczyciele w kursie dr Joanna Hartenberger-Liszek
otwórz kurs  Zarządzanie ryzykiem

Literatura
 
nauczyciele w kursie dr hab. Jacek Winiarski
otwórz kurs

Specyfika banku jako przedsiębiorstwa komercyjnego

Podstawowe operacje bankowe w aspekcie ryzyka bankowego Istota i klasyfikacja ryzyka bankowego

Etapy zarządzania ryzykiem bankowym

Zarządzanie ryzykiem kredytowym

Zabezpieczenia prawne spłaty kredytów bankowych

Zarządzanie ryzykiem stopy procentowej

Zarządzanie ryzykiem walutowym, ryzykiem zmiany cen papierów wartościowych i ryzykiem zmiany cen nieruchomości

Zarządzanie ryzykiem operacyjnym

Regulacje nadzorcze w zakresie ryzyka bankowego

Ocena kondycji finansowej banku

Sieć bezpieczeństwa finansowego ze szczególnym uwzględnieniem banków 


Literatura

M. Capiga, Finanse banków, Wolter Kluwer, Warszawa 2011.

W. Żółtkowski, Bank Lokalny, CeDeWu.pl, Warszawa 2011. 

nauczyciele w kursie dr hab. Eugeniusz Gostomski
otwórz kurs

Zarządzanie treścią w witrynach internetowych


Literatura

Zarządzanie treścią w witrynach internetowych

nauczyciele w kursie dr Dagmara Wach
otwórz kurs

Kurs z przedmiotu Zarządzanie małym przedsiębiorstwem 


Literatura

TBA

nauczyciele w kursie dr Andrzej Poszewiecki

Wszelkie zasoby umieszczone na tym portalu są chronione prawem autorskim.
Copyright © 2005 onwards by Uniwersytet Gdański. All rights reserved.